Marián Psár

Marián Psár

#psarkazmy #poker #tazkytyzden #kosickydrahokam

Počas ôsmich rokov študoval na dvoch rôznych vysokých školách a dotiahol to až na bakalára. Čakal totiž na neho svet iný, svet tvorivý. Ten ho doslova vsiakol a Marián sa ako zjavenie z nebies ocitol ako copywriter v MUW Saatchi & Saatchi. Keď ho už nebaví vymýšľať slušné reklamné texty (napríklad “Ihla patrí do lopty”) a scenáre, ide na internet a tam si robí srandu z ľudí cez Psárkazmy a Utrpenie mladého hejtera. Alebo to robí naživo v stand-up comedy Silné Reči. Alebo si to odnesie scenár Ťažkého týždňa. Práve z hlušiny prokrastinácie vie Marián vyťažiť zlato.

Marián to so slovíčkami vie a ešte je aj vtipný. Tak sa stal copywriterom v agentúre MUW Saatchi & Saatchi, kde s kolegami vytvoril úplne nový brand: operátora Juro!

Okrem toho sa staral o jeho sociálne siete, spolupracoval na spote a neskôr robil na menších kampaniach pre Telekom.

Vo Folk AD pripravoval produktové články, guides, landing pages, lookbooky a rozhovory so Samom TrnkomĽudmilou Kolesárovou a komix pre klientov O2 (Sóda), Isadore Apparel (lookbook pre Isadore), Curaprox, Apríl magazín, VÚB, FACH či Hyundai.

Marián je produktívnym chlapcom z internetu. V roku 2014 si založil osobný blog Utrpenie mladého hejtera (35 tis. likes), ktorý neskôr vychádzal na Fičí.sk, kde bol trištvrte roka editorom webu. V súčasnoti hejter hibernuje a uvažuje nad jeho oživením v pozmenenej forme. Medzi najčítanejšie patria report z Pohodyhejt zlých vianočných pesničieka článok o utrpení zemegule.

Potom si ho našiel Jano Gordulič a Majo sa stal jedným zo scenáristov Ťažkého Týždňa. Všetku trpkosť zo seba vypísal v dieloch O našom školstve (27 tis. videní), O slovenských celebritách šíriacich hoaxy (32 tis. videní), America First-Slovakia Second (140 tis. videní, na FB 529 tis. videní) a vo videu Bratia Paškovci bijú na ulici muža a ženu.

Jano sa Mariána pri jednom nakrúcaní spýtal, či chce robiť stand-up komika, tak sa ním v roku 2016 stal. V roku 2017 absolvoval 31 vystúpení po celom Slovensku a tiež v zahraničí – v Brne. Medzi jeho najznámejšie patria tie O lete a škole (24 tis. videní) a O hovienkach (60 tis. videní). Videli ste ho možno aj na JOJ-ke v dvanástej epizóde Silných Rečí.

Vtipy, slovné hračky, úryvky zo stand-upov a akúkoľvek inú formu toho, čo Mariánova hlava považujem za vtipné, hádže na FB stránku Psárkazmy (5,5 tis. likes). Všetko to začalo vtipom o tuniakoch na Kontrafakte.

Bol pri zrode pokerového portálu Pokerman.sk a písal preň denné články, rozhovory, reportáže z väčších turnajova zopár blogov.

Spravuje ešte pár stránok, ako:

zanedbanú Andrej Kiska Looking At Things (4 tis. likes)
nostalgickú Mlynská Dolina Memes (1,2 tis. likes)
absolútne nepodstatnú Všetkým všetko najlepšie (70 likes).